Trądzik

Trądzik to w rzeczywistości szeroko pojmowany termin objawiający się stanami zapalnymi najczęściej w okolicy twarzy, pleców i klatki piersiowej. Powodowany jest przez m.in. zaburzenia hormonalne, żywieniowe, stres czy niedobory -mikro i makroelementów.

Występuje pod kilkoma odmianami, a najczęściej spotykanymi jest

• trądzik pospolity
  • trądzik dojrzały
  • trądzik wywołany pasożytem

Można go podzielić również ze względu na typ

• grudkowy
  • zaskórnikowi
  • prosakowy
  • grudkowo- guzowy
  • guzowy
  • krostkowy
  • ropny

Jak zapobiegać?

Stan skóry trądzikowej relatywnie łatwo jest zaostrzyć niewłaściwą dietą, np. poprzez konsumpcję produtków spożywczych o wysokim indeksie glikemicznym czy nadmiernym spożyciem alkoholu. Innym czynnikiem nasilającym powstawanie trądziku jest nadmierny stres poprzez zwiększone wydzielanie się hormonu jakim jest kortyzol. Kortyzol pobudza gruczoły łojowe i zwiększa ilości sebum, przez co szybciej zapychają się ich ujścia w których gromadzą się bakterie wywołujące stan zapalny.

efekt w trakcie wieloetapowej terapii przeciwtrądzikowej

Walka z trądzikiem nie zawsze należy do łatwych, a ze względu na osobliwy charakter takiej terapii zawsze wskazujemy na cierpliwość i wytrwałość, gdyż zróżnicowany wachlarz możliwych przyczyn oraz odmienny stan każdej skóry powoduje konieczność stosowania każdorazowo indywidualnego podejścia.

efekt w trakcie wieloetapowej terapii przeciwtrądzikowej

Jakie zabiegi?