Ortopeda

…czyli kiedy kontuzje, urazy kolana, bóle pleców i inne dolegliwości wymagając interwencji specjalisty.

Główne wskazania:

• urazy i kontuzje sportowe
  • stłuczenia, skręcenia, zwichnięcia, złamania
  • zmiany zwyrodnieniowe, choroby zwyrodnieniowe
  • bóle kończyn
  •  bóle stawów – m.in. ból barku, ból biodra, ból kolano
  • bóle pleców, bóle kręgosłupa m.in. choroba zwyrodnieniowa, dyskopatia, rwa barkowa/kulszowa
  • choroby przeciążeniowe – m.in.  ostroga piętowa, łokieć tenisisty
  • zespół cieśni nadgarstka
  • i inne…

Zakres świadczeń ortopedycznych:

• konsultacja ortopedyczna – badanie ortopedyczne dorosłych oraz dzieci
  • szczegółowa interpretacja wyników badań obrazowych narządu ruchu ( RTG, USG, Tomografia komputerowa- TK, Rezonans Magnetyczny MRI),
  • kwalifikacja Pacjenta do leczenia zachowawczego lub operacyjnego, z oceną wskazań oraz przeciwskazań
  • pooperacyjna kontrola ambulatoryjna (zmiana opatrunku, usunięcie szwów skórnych, usunięcie gipsu itp.)
  • iniekcje dostawowe i okołostawowe, punkcje stawów
  • zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia i niezdolności do pracy
  • dobór przedmiotów zaopatrzenia ortopedycznego i zalecenia dotyczące rehabilitacji

Działem Ortopedii zajmuje się Dr Mikołaj Romańczuk – pierwsze doświadczenie i wiedzę zdobywał w Samodzielnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej MSWiA w Gdańsku, po którym rozpoczął rezydenturę w Klinicznym Oddziale Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie jako lekarz ortopeda spełnia się zawodowo pracując w trójmiejskich klinikach.

Praca jest jednocześnie jego największą pasją. Potwierdza to między innymi mój udział w XXVII Sympozjum Sekcji Ortopedii Dziecięcej Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego w Gdańsku, na którym przedstawił pracę „Ocena wyników leczenia osteotomii korekcyjnej kości ramiennej w łokciu szpotawym u dzieci”, wziął także udział w kilku edycjach organizowanych przez ortopedów z Trójmiasta Bałtyckich Dni Ortopedycznych czy też organizował Studencką Konferencję Ortopedyczną. W szczególnym stopniu interesuje go artroskopia stawu barkowego, biodrowego, kolanowego i skokowego. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Artroskopowego.

Jako ortopeda na co dzień spotyka się z wieloma popularnymi problemami pacjentów, takimi jak: ból i urazy kolan, bóle barków i bóle pleców. Część tego typu dolegliwości spowodowana jest wadami postawy, zmianami zwyrodnieniowymi i chorobami reumatycznymi. Inne powstają na skutek kontuzji, na co narażone są szczególnie osoby aktywne fizycznie, częściej niż inne odczuwające skutki urazów sportowych. Jego zadaniem jest znalezienie przyczyn, diagnoza i postawienie zaleceń, które mają na celu usunięcie lub zmniejszenie poziomu odczuwanych dolegliwości.

Zapraszamy Pacjentów, którzy wymagają takiej pomocy, jak:

• badanie układu ruchu
  • podanie blokad przeciwbólowych